Q. Kargo ayarları
A.
CS-Cart kargo ayarlarının yapılması
CS-Cart' ınızda sipariş verilirken Ödeme ve Teslimat adımında aşağıdakine benzer bir mesaj alıyorsanız:
"Malesef Bölgenize hizmet verecek bir kargo firması ile anlaşmamız yok. Bu sorunu çözebilmek için lütfen bizimle iletişime geçin."
Bunun sebebi CS-Cart kargo ayarlarınızın yapılmamış olması olabilir CS-Cart kargo ayarları için:
1) Yönetim panelinizde Teslimat/Vergiler bölümünden Ülkeler linkine tıklayın.
2) Açılan ülkeler sayfasında Turkey mevcut ise bunu Türkiye olarak düzenleyin ve Türkiyenin durum bölümünde Aktif seçeneğinin seçili olduğundan emin olun. Bu bölümde ülke olarak Türkiye mevcut ise ve durumu Aktif ise bu bölümde bir işlem yapmanız gerekmemektedir.
3) Yönetim panelinizde Teslimat/Vergiler bölümünden Şehirler linkine tıklayın.
4) Açılan sayfada Ülke bölümünden Türkiye' yi seçerek sağındaki Ara butonuna tıklayın.
5) Açılan sayfada +Şehir ekle butonuna tıklayarak Türkiyedeki tüm şehirleri kodları ile ekleyin Örneğin: Kod: 35 Şehir: İzmir. (Her şehir için bu adımı tekrarlayın)
6) Yönetim panelinizde Teslimat/Vergiler bölümünden Teslimat seçenekleri linkine tıklayın.
[NOTE]Bu adımdan sonra örnek kargo firması olarak Yurt içi kargo firmasının eklenmesi anlatılacaktır diğer firmaların eklenme yöntemleride aynıdır sadece örnekte AD (Kargo adı) olarak Yurt içi kargo firması kullanılmıştır.[/NOTE]
7) Açılan sayfada + Teslimat metodu ekle butonuna tıklayın.
8) açılan Yeni teslimat metodu sayfasında:
Ad: Yurt içi kargo yazın
İkon: Bu kargo firması için bir logo eklemek istiyorsanız buradan seçin.
Teslimat süresi: Kargonun ortalama teslimat süresini yazın (Örneğin: 3-5 Gün)
Ağırlık limiti (lbs): Kargonun taşıdığı minimum ve maksimum paket ağırlığını yazın (Bu bölümü boş bırakmanız tavsiye edilir)
Seçim yapınız: Bölümünden Manuel (tanımlama yaparak) seçeneğini seçiniz.
9) Oluştur butonuna tıklayarak ekleme işlemini tamamlayınız.
10) Yönetim panelinizde Teslimat/Vergiler bölümünden Yerler linkine tıklayınız. Açılan sayfada +Yer ekle butonuna tıklayınız. Açılan sayfada:
Ad: Türkiye yazınız.
Durum: Aktif seçeneğini seçiniz.
Ülkeler bölümünde: Sağ taraftaki ülkelerden Türkiye yi işaretleyip sol kutucuğu gösteren Yeşil ok butonuna tıklayarak Türkiyeyi ülkeler arasına ekleyiniz.
Şehirler bölümünde: Sağtaraftaki şehirlerden Türkiye: ile başlayan şehirleri seçerek sol kutucuğu gösteren Yeşil ok butonuna tıklayarak şehirleri ekleyiniz.
11) Diğer kutucukları BOŞ bırakarak Oluştur butonuna tıklayınız.
12) Yönetim panelinizde Teslimat/Vergiler bölümünden Teslimat seçenekleri linkine tıklayınız. Açılan sayfada eklemiş olduğunuz Yurt içi kargo nun sağındaki Düzenle linkine tıklayınız.
13) Açılan sayfada Kargo kapsama alanları linkine tıklayınız.
14) Açılan sayfada Tanımlama için oyları göster: bölümünde Türkiye ye tıklayınız.
[NOTE]Bu adımdan sonra örnek olarak Ağırlık esaslı kargo seçeneği ekleme yöntemi anlatılmıştır bu örnekten yola çıkarak Ağırlık esaslı kargo yerine Fiyat esaslı yada Adet esaslı seçenek ekleyebilirsiniz.[/NOTE]
15) Açılan sayfada Ağırlık esaslı bölümünde varsayılan olarak bulunan Daha fazla 0 lbs bölümünde Oy değeri kutucuğuna 3 yazınız Tip: bölümünde Mutlak (TL) yi seçerseniz şu andüzenlemekte olduğunuz 0 seçeneği ve bir sonraki ekleyeceğiniz ağırlık arasındaki ürünlerinizin kargo ücreti 3 TL olacaktır. Bu formülden yola çıkarak +Ağırlık bağlılıkları ekle butonuna tıklayarak diğer ağırlıklar arasında siparişe eklenecek kargo tutarlarını ekleyebilirsiniz.
16) Yönetim panelinizde Yönetim / Ayarlar bölümüne girin ve Varsayılan lokasyon bölümünde Varsayılan ülke: olarak Türkiye yi ve Varsayılan il: olarak eklediğiniz şehirlerden birini seçerek Kaydet butonuna tıklayınız.
[NOTE]CS-Cart sipariş aşamasında müşterinize kargo seçenekleri sunarken müşterinizin profil seçeneğinde Teslimat adresi olarak girdiği ülke ve şehri baz alarak eklemiş olduğunuz kargo seçeneklerini sunar yani bu şekilde eklenmiş bir kargo metodu profilinde teslimat adresi olarak Türkiye yi seçmemiş müşteriler için doğal olarak sunulmaz ve sayfa başında anlatılan mesaj ekrana gelir.
Yaptığınız bu değişiklikler sitenizde alış veriş yapmakta olan, siparişleri sepetine kaydedilmiş müşterileriniz için aktif olmayabilir bu ayarları yaptıktan sonra test etmek için sepeti boşaltıp, üye profilindeki Ülke seçeneğini kontrol edip yeni bir sipariş vererek test etmek zorundasınız.
[/NOTE]
|